Wednesday 25 December 2019

Kayuhan Bandar Tenggara - Kota Tinggi - Bandar Tenggara pada Hari Krismas



 Memang hari cuti adalah hari yang dinanti-nantikan seperti kanak-kanak riang menanti hari berjalan-jalan hahaha.

Walaupun dah pernah kayuh ke Kota Tinggi dengan MTB sebelum ini, kali ni masing-maisng dah upgrade ke roadbike, maka nak rasa macamana pula feel kayuh ke Kota. Kami start berkayuh jam 6.45 pagi macam tu..tiba di Kota dalam jam 8.30 pagi dan bersarapan dulu di Warung Mak Tam corner's(sepupu suami kerja tukang masak di sini). Lepas dah bersarapan dan borak-borak baru lah memulakan kayuhan balik .

Berhenti beli air kat Semangar

Dari Bandar Tenggara ke Kota dapatlah saya cecah average 24.6km/sejam. Tapi waktu balik saya kalah dengan keletihan mengayuh ( maklumlah asyik cheat day je bab makan dan jarang training) , maka average saya cuma 20.6 km/h. Average keseluruhan saya, 22.5 km/h dicampur pergi dan balik,total 93km untuk saya seorang. Sampai di area dekat rumah mertua, suami dan adip ipar berkayuh lagi genapkan 100km, saya surrender dah..tak larat..peha rasa nak cramp so slow-slow kayuh ke rumah. Dalam 20km terakhir asyik terfikir nak suruh biras ambik naik kereta ada laaa hahahahaha

 


Makan di kedai sepupu


Acah-acah laju je

Adik ipar ku Ijad gilir-gilir jadi sweeper..kejap dia kebelakang, kejap suami sy ke belakang teman saya hahahaha


No comments:

Post a Comment