Saturday 14 December 2019

Carseat dengan Isofix, apa tu?

Sumber:heyner


Ramai parents tanya sy ISOFIX itu apa? Lihat di seat belakang kereta atau label lambang isofix yg ada di kereta anda.

Fungsi isofix memudahkan cara pemasangan baby carseat, lebih stabil dan selamat. Pilihlah carseat isofix jika kereta anda mempunyai fungsi isofix.

Apa kelebihan carseat yg bercirikan isofix?

1. Pemasangan isofix lebih MESRA GUNA berbanding dgn pemasangan dgn seat belt.

2. Tidak mudah SALAH PASANG berbandingkan dgn seat belt.

3. Pengurangan pergerakan carseat ke TAHAP MINIMA sewaktu kemalangan.

4. Kualiti carseat LEBIH SOLID utk menampung mekanisme isofix dlm rangka carseat dan CRASH IMPACT sewaktu kemalangan.

5. Rekabentuk, fungsi dan ciri2 keselamatan yg LEBIH UPDATED dan SELAMAT

THINK CARSEAT, THINK QUALITY, THINK KOOPERS.




sumber: Koopers 

Apa itu ISOFIX? ISOFIX adalah standard antarabangsa untuk attachment point car seat di dalam kereta anda. Ia mempunyai top tether dan two point attachment di setiap dasar car seat. Menurut kajian, 70% car seat yang dipasang adalah tidak betul dan ia meningkat risiko impact kemalangan ke atas anak ada. Oleh itu, ISOFIX di perkenalkan untuk mengatasi masalah car seat yang tidak dipasang dengan betul. Dengan kata mudah, car seat ISOFIX hanyalah Plug & Play. Jikalau anda rasa seat belt type leceh untuk dipasang dan sanggup berbelanja lebih sedikit, ISOFIX car seat sangat kami galakkan demi kesalamatan anak anda. Sumber: bebehaus

 My say:
Isofix diperkenalkan sejak tahun 1997 lagi oleh jenama Britax kalau tak silap. Kemudian beransur-ansur diikuti oleh pengeluar-pengeluar lain. Semua kereta model baharu insya allah ada Isofix latch ini. Carseat yang saya beli tahun 2015, tiada isofix, maksud nya kita kena pasang menggunakan seatbelt(kereta saya yang dulu pun tiada isofix) .Sebagai persediaan 2020, saya kena beli 1 lagi carseat baru kerana anak no 2 saya baru mencecah 106cm tinggi :)... kakaknya dah melepasi tahap ketinggian minima iaitu melebihi 135cm tidak perlu pakai carseat lagi.


Sumber:heyner

No comments:

Post a Comment