Saturday 25 January 2014

Thailand Day 1(cont): Korat@Pak Chong Landmark Hotel

{Entry dari blog lama..gambar kemudian ye...tak silap aku, aku ke Thailand untuk lawatan kerja sekitar Mac 2011..punyelah dah lama, sampai lupe dah tarikh hahahaha}

Bangkok ke Korat:
Perjalanan dari airport Suvarnabhumi , Bangkok ke Korat memakan masa 3 jam!Sama mcm jarak Kluang ke KL tuuuu....Luckily pemandu pelancong kami, Sutavee @ Awi fasih berbahasa Melalyu berslanga I Kelate + Indonesia, pandai berceloteh dan menghilangkan kebosanan spnjg perjalanan.


Being airborne never bores me....

Subhanallah...

Sawadikapp....sampai dah!
Sampai - sampai je..Awi bawak kami dinner...di Sophia restaurant....

Mestilah ada...TOM YAMMMMM!!

Selfie is a must...huhu sbenarnya au x gemor selfie ni..tapi takde org nak amikkan gambar , semua sibuk makan huh!

Pernah masuk rancangan Rasa Halal Thailand kalau tak silap...tahun 2012 gitu..

Geng berjimba... Dato' Borhan(my big boss from HQ ...berkopiah) sangat cool...!
Pastu , perut dah kenyang, mata dah berat, aku dengar sayup2 je suara Awi duk bercerita tentang kota Bangkok dan Korat.Yang aku ingat, boleh kata tak ada langsung restoran makanan halal di Korat dan pesan Awi, di hotel nanti, time sarapan, sila order roti dan telur sahaja yeh...nak makan ayam boleh jugak tapi kalau was2, tak payah ....kalau Bangkok, lain cerita sebab ada banyak restoran Muslim di Bangkok.Oh ya..nama penuh daerah Korat ialah Nakhon Ratchasima .Tunggu aku update nama penuh Bangkok..hehehe...jenuh nak menyebutnye weh!

Tup tup rupanye aku dah terlena....bangun2 je time bas berhenti dah sampai depan hotel.Kami menginap di Pak Chong Landmark Hotel, di daerah Pak Chong , Korat.Oh ye, bagi yang belum pernah ke Thailand, masa di airport, time korang sampai je, imigresen Thai akan cek passport.Pastikan korang isi borang arrival(borang putih )dgn tepat...nyatakan berapa lama nak stay sini, urusan apa, dan menginap di hotel mana,aku ingat sgt2 sebab aku terlupa nama hotel tu dan pegawai imigresen suruh aku isi semula lengkap dgn nama hotel..dua kali beratur...hua hua hua...mujurlah pegawai tu friendly..ada masalah komunikasi sikit sebab bila bercakap, mcm ayam dgn itik....dia speaking English dgn loghat Thai, aku lak speaking english loghat Melayu kan....

aku dah hampir terbongkang at sofa ni...ngantuk sgt..!

Air mineral

Jom tido!

Pastu sesi ketiduran ...ZZzzzzz.....senang giler lelapkan mata sebab penat naik bas --> turun bas(dari Kluang ke LCCT) --> naik kapalterbang turun kapal terbang di Bangkok-->naik bas turun bas ke Korat!

Entry asal di sini(untuk rujukan aku sendiri jugak !)

No comments:

Post a Comment