Monday 11 November 2019

Hotel Review: Imperial Hotel, Kuching, Sarawak



Outstation!!! Sebenarnya sejak Oktober yang lepas , nama saya banyak sekali jadi insan terpilih untuk outstation.

1. 12 - 14 Oktober sepatutnya ke kursus di Mersing ( cancelled sebab my boss ckp dia lagi perlukan saya di pejabat)
2.21 hingga 23 Oktober saya ke Jerantut(kursus)
3.29 - 31 Oktober saya ke Hulu Yam, kursus lagi.

Masa saya sedang di Hulu Yam, saya dapat whatsapp, kena ke Sarawak pada 6 hingga 8 November...dussss...tapi sebenarnya cam seronok gak yang jauh-jauh sikit ni hahaha..naik belon kitak!

Credit: semua gambar hotel dari Agoda.

First thing first, sebab penginapan tak disediakan, kita survey hotel mana yang terdekat dengan tempat bertugas iaitu DVS Sarawak..kawan bagi tahu duduk la kat Hotel Imperial . Saya hampir-hampair salah book sebab ingatkan Imperial Riverbank ( berdekatan Waterfront, rupanya bukan...) tapi Hotel Imperial yang bersambung dengan Booulevard Mall. Cuma yang tak berapa best, saya seorang..huhu jadi mood jalan-jalan tak berapa nak on. Beli belah kek lapis je itupun sebelum balik..hehehe.

Lobi dia luasss....



Saya ambil bilik twin deluxe, ini bilik paling rendah berbanidng harga bilik lain

Kolam ni saya tengok dari atas je


Cafe..nice..banyak jugak pilihan sarapan


Malam-malam makan di sini je...mall nya bersambung dengan hotel
Gym!I like!!Sempat lah jog kat treadmill 5km malam sebelum balik...




Sebelum balik, of course cari kek lapis dulu....mula-mula saya beli di Mira Cake House. Kemudian di airport terbeli lagi dalam 3 biji di Hamidah Kek Lapis pulak hehehe. Lepas ni kalau susah nak bergerak.tggu beli di airport, harga tak mahal..sama je macam kat kedai-kedai di luar..seingat saya range RM10 - 35 je...ok lah tu.



Outlet Hamidah Kek Lapis Sarawak di airport Kuching


Yang bestnya kek lapis Hamidah ni, dia ada buat macam ni..jadi boleh la cuba macam-macam perisa kan... tak payah beli 3 loaf.


No comments:

Post a Comment