Saturday 31 March 2018

Larian penghujung Mac 2018

Dua larian sebagai penutup bulan Mac 2018... 5 km & 10km.
Larian di tasik Kluang: 29 Mac 2018

Larian sekitar Jalan Baru di Kluang Barat ( Stadium) , ke Taman Intan, patah balik ke Stadium
Cerita run di atas, yang bermula dari Parking Stadium Kluang Barat, asalnya saya dan running buddy saya Ain nak lari 15 km. Tapi oleh kerana saya terlambat sampai ( janji 6.40 am, saya tiba 7.00 am), lepas satu jam lari, matahari makin terik dan sy pula kena sakit tumit di km9 (kecederaan lama - plantar fasciitis).So saya ckp dgn Ain sy nak stop, Ain teruskan berlari sampai 12km ( tahniah!) kemudian dia stop juga sbb boring lari sorang2 hahaha....maaf kan saya Ain sebab tak dapat habiskan 15km kali ini..tumit sakit kemudian weather  too hot huhuhu...route boleh tahan mencabar..sebab jalan nya agak sibuk kecuali jalan dipermulaan stadium, masuk Taman Intan kereta motor semua laju-laju sebab jalan sibuk, lepas tu...3-4 kali terjumpa anjing ( ada satu group anjing tu sampai 10 ekor ...huhu terpaksa kami berjalan je melintasi depa... kalau kita lari, ade dia kejar kang...dapat pace Mo Farah terus nanti! hahaha) .

Lepas lari, kami ngeteh di Rail coffee pekena mee rebus..hahah dah setahun saya tak makan mee rebus tau!!

masa ni 7.30 pagi...masih sejuk2 redup..di kejauhan nampak lah Gunung Lambak Double Peak...

dalam 8.30 pagi...panas nya..bukan complaint tapi bila berlari panas begini lagi cepat tercungap2...memang cuaca peralihan monsoon berubah2 sekarang..pagi cepat panas.
Happy us!Puas hati dapat berlari!



No comments:

Post a Comment