Tuesday 28 February 2017

Tune Hotel Waterfront, Kuching

Imej dari Agoda
Saya menginap di sini sekembalinya dari pendakian Gunung Santubong pada 24 Feb 2017. Booking melalui Agoda.com untuk 1 malam sahaja. Jumlah RM94.00 including free wifi dan sarapan(normally wifi kena tambah RM12.00 - alahai hahahahahaha bg free jelah..) tapi, ini kan syarikat Air Asia..so..add on itu mesti ada!Bila saya tanya di kaunter, normally kalau walk in mereka boleh cas RM119 - 139 bergantung kepada peak days atau tidak.(peaks days : holidays/school holidays). Jarak dari Airport ke sini adalah 7km lebih.

Apa yang menariknya, hotel ini telah 2 kali memenangi anugrah Hotel 3 bintang terbaik Tripadvisor iaitu pada tahun 2013 & 2015. Hiasan dalaman juga cantik, kontemporari dan ada style! Di dinding2 ada lukisan potrait kucing ( Kuching kan)...kemudian ada model -model kapal terbang di rak hiasan. Masa check in, staf di front desk agak kedekut dengan senyuman, tetapi menjawab semua soalan saya dengan baik. Semasa check out, staf lain yang attend, manis muka dia dengan senyuman. Kriteria sebegini boleh menjadi nilai tambah bagi sesebuah hotel walaupun bukan hotel 4 @5 bintang.

Dari segi bilik, selesa untuk menginap tempoh yang sekejap.Kedudukan Tune Hotel yangs angat lah dekat dengan Waterfront juga menjadi tarikan untuk saya pilih menginap di sini. Memang beberapa langkah sahaja ke jeti untuk ke seberang sungai sana .




Toiletteries dalam woven beg yang comel.


No comments:

Post a Comment