Thursday 28 May 2020

Tahniah Pahang (Covid19)

Catatan disalin dari FB Masjid Tengku Ampuan Afzan






PERLAKSANAAN SOLAT JUMAAT MENGIKUT SOP - MASJID TENGKU AMPUAN AFZAN INDERA MAHKOTA KUANTAN

Masjid Daerah Kuantan, Masjid Tengku Ampuan Afzan mula melaksanakan Solat Jumaat mengikut SOP pada 22 Mei 2020 berikutan perkenan KDYMM Pemangku Raja Pahang untuk masjid-masjid Daerah seluruh negeri Pahang melaksanakan solat Jumaat mengikut SOP yang telah ditetapkan.

Seramai 103 orang menunaikan solat jumaat termasuk petugas daripada PAID Kuantan, Pegawai Penguatkuasa Agama Daerah Kuantan, PDRM, JPAM, MPK, KRT Indera Mahkota serta Ahli Kariah Kawasan Indera Mahkota Kuantan.

Ketua Polis Daerah dan Pegawai Kesihatan daripada Jabatan Kesihatan Negeri Pahang yang turut menunaikan solat Jumaat di masjid ini juga berpuas hati dengan segala kawalan dan pematuhan SOP yang dipantau oleh semua urusetia bertugas. Pemeriksaan suhu juga turut dibantu oleh Pegawai daripada Jabatan Kesihatan Negeri Pahang

Pengurusan Masjid Tengku Ampuan Afzan mengucapkan Jutaan Terima Kasih dan sekalung penghargaan kepada semua petugas dan urusetia yang terlibat khususnya Al-Fadhil Qadhi Daerah Kuantan, Ketua Polis Daerah Kuantan, Pengarah Kesihatan Negeri Pahang , PPA Daerah Kuantan, Pegawai Masjid Daerah Kuantan, PDRM, MPK, JPAM, KRT dan semua agensi yang turut membantu..Semoga Allah memberkati kita semua..

SELAMAT BERPUASA,
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI,
MAAF ZAHIR & BATIN.
SEMOGA ALLAH MENERIMA SEGALA AMALAN KITA DI BULAN RAMADHAN INI..

AMIN.

Nota:

Pada masa artikel ini ditulis, masjid telah ditutup untuk solat selama 11kali Jumaat....



No comments:

Post a Comment