Sunday 12 April 2020

Stay At Home : Zwift

Rasa macam malas dah nak update tentang covid19...lagi baca lagi risau..tapi nak baca jugak kan...lagi-lagi saya suka tengok statistics and such (habit).

Hari ni hari ke 26 PKP atau MCO kan..saja nak share beberapa ride saya di Zwift :) 

Jasad di rumah, tapi berkayuh ke Richmond New York! :) (29Mac)



Dan beberapa rides lagi selepas itu...saya dah subscribe Zwift lepas dirasakan tempoh MCO ni macam panjang lagi....kalau dah tak ride dalam rumah, nanti unsubscribe je lah. Kos dia? USD14.99 sebulan ( lebih kurang RM67).

Watopia( virtual world yang direka oleh Zwift)

 






Ride solo ni kadang-kadang kita sorang2 la...kadang2 ada nampak zwifter lain..kadang2 beriringan..(banyaknye sy kena tinggal-laju2 mereka ni hahaha). Yang bestnya, zwift boleh connect to Strava dan Garmin juga.

Setiap mileage yang kita kayuh, ada points , dan setiap point bertambah, nanti boleh level up. Dan konon-konon unlock la pilihan jersi, helmet, kasut, stokin, frame basikal utk virtual avatar kita tu....

Dua hari lepas saya cuba feature group ride ..seronok! kita boleh lah pilih berkayuh dengan orang-orang yang sama pace...tapi nak laju ke perlahan ke terpulang..biasanya dalam group ni ada leader . Jangan terlebih laju dari leader k...dah ikut group orang, pandai-pandai la bawak diri jangan over! hahahaha... peramah2 semua kalau kita masuk group ladies ni(taip sambil kayuh...ko raseee???)


Nampak tak ada kotak chatting hahahaha...boleh tahan diorg ni pot pet pot pet..sambil tengah kayuh siap ada yang tanya" how do u all type while cycling???" hahaha





No comments:

Post a Comment