Wednesday 9 October 2019

Kuala Lumpur Standard Chartered Marathon - REPC

Sarapan dulu...dari kiri my hubby & me, Zharfan, Cgu Asmuner, Rofi
Jadi pada 28 September 2019 ( Sabtu), kami bertolak dari Kluang seramai 5 orang menuju ke KL :). Plannya sampai KL nak ambil run kit ( REPC - race event pack collection). REPC berlangsung di PWTC. Met few friends too... walaupun beratur panjang, tapi sangat sistematik jadi pengambilan run kit dapat dibuat segera. Tahniah crew dan volunteers!





Jumpa kak Dyna di REPC

Ambil tshirt Run For A Reason bagi peserta yang berjaya mengumpulkan lebih RM500 donation. Jumpa Puan Rozie dari National Cancer Society Malaysia yang uruskan registeration RFAR saya sebelum ini.

Dalam jam 2 petang kami bertolak ke hotel pula..rupanya Hotel Pudu 99 ni terletak di hadapan Stesen Bas Pudu.Lunch pun gi makan kat food court Pudu sebab dah park kereta, dah malas nak drive keluar. Kos hotel RM100 /malam. Parking ada parking awam di belakang hotel, RM5 sehari. Antara sebab saya book hotel ni sebab kawan rekemen since parking di agak selamat lah dan murah ( tempat lain most hotel ad alimited parking, dan parking berbayar dalam RM25-69 sehari hohooo..(gated).


 Di hotel , sis Tuty ( team mate Marathon Baker) datang hantar pesanan saya dan kemudian jumpa pula Kak Yong /Kak Fariza ( another team mate!) dia ni laju dan padu tau..cycling pun power.


Kak Yong, me and Tuty


Thanks Sis  Syaz ( co-founder MB) siap bg surat cinta heheheheheh that's what i love about them, setiap pembelian tu adalah personalised dan mereka ingat kami yang loyal customers ni hehehehe... thank you..dah setahun saya guna produk MB ni

Lepas lunch balik ke hotel rehat jap..lewat petang kami berjalan kaki ke Dataran Merdeka untuk tengok-tengok port lari hahahaha


Kak long dan abang2 long Kluang hahahaha semuanya ambil full marathon..berdebar sebenarnya ni...saya dan suami dah FM kedua, tapi kami tetaplah nervous...mereka semua ni virgin full marathon.
Masa berjalan kaki dari Dataran, dah jadi acara lari dah sebab hujan! hahahaha...dari jarak 1km jadi 2km sebab nak elak hujan...lari celah2 bangunan dan lari lintas jalan...adoi! mujur tak demam! Dalam jam 8 malam kami dinner di Hailam Kopitiam bawah hotel Pudu 99 , kemudian jam 9 malam semua dah kembali ke bilik masing-masing, tidur...tapi saya duk buat flay lay picture pulak hahaha..last-last jam 10 malam baru tidur. Jam 2 pagi kena bangun sebab jam 3 pagi cam tu nak berjalan ke Dataran Merdeka pula.


BERSAMBUNG

No comments:

Post a Comment