Tuesday 29 August 2017

Short getaway: Cuti - cuti...eh betul ke cuti ni?

Tengok gambar dah tahu kat mana kan? Wah..dua kali jalan-jalan dalam bulan 8 ni..hadiah besday ke apa..hahaha... satu trip berjalan dengan kawan-kawan..yang kedua jalan-jalan dgn kawan-kawan, suami dan kawan-kawan suami... trip jalan-jalan cari pasal dan cari sakit namanya..hehehe...will detailed out in next post.

     Bertolak dari Kluang jam 9 pagi,konvoi 3 buah kereta... tiba di exit Tapah dalam jam 3.30 petang, hujan dan renyai-renyai dari masa lalu Ringlet lagi. Kami stay di Brinchang, nama hotel Hotel Check in 2 , booked melalui Agoda. Ada yang pilih duduk dorm ( sebab stay 1 malam sahaja), untuk privasi, saya dan suami ambil bilik private ( twin). Review hotel? ok lah utk short stay, selesa juga, dan konsep macam ala-ala homestay. Untuk dorm wanita memang ada dorm khas wanita sahaja. Bagi lelaki, ada dorm mixed . Maksudnya satu dorm tu 4 katil double decker, kalau ko datang berempat ngam-ngam la duduk dgn geng-geng je, tapi katalah datang seorang atau berdua, kang ade yang share bilik dgn minah saleh hehehe..bahayaaaa.. tapi backpakers hotel kalau style dorm memang macam ni sebab harganya yang murah RM35 bagi dorm dan bgi bilik private dalam RM90 - 150 satu malam. Kedudukan hotel ni strategik juga, dekat dengan kedai-kedai makan, kedai /gerai cenderahati dan juga walking distance ke bus stand pun dekat ( bagi mereka yang memang naik bas). Oh ye..hotel ni juga menggunakan konsep shared bathroom kecuali di dorm wanita, bathroom dalam dorm..so agak terjaga juga privasi nya. Kenalah tu dengan budget harganya kan...

       Sampai di hotel jam 5.30- petang, lepas je check in, saya dan kawan-kawan perempuan berjalan-jalan sekitar hotel untuk tengok2 souvenir dan juga mencari kedai makan utk dinner. Suami saya? dia ngeteh dgn kawan-kawan dia di kedai Mamak depan hotel..hehehe..dah namanya jumpa kawan-kawan kan, tak sesuai pula sy nak join dia ngeteh.

*Ngeteh ( slang loghat dari Johor untuk minum di kedai makan bersama kawan-kawan..kadang-kadang disebut ngopi juga..not sure la origin mana, indonesian slang or javanaes slang ke wallahualam)

With my friend Muna...berhenti take 5 bukan untk minum teh Bharat tapi singgah cari toilet ^_^



Saya dan suami stay di bilik 403. Basic room, tapi just nice.

Lobi hotel di 1st floor, dorm wanita dan twin room di first floor, bilik family di 3rd floor.
Jalan-jalan dapat beli : cendawan goreng..jagung rebus..sedap betul dimakan panas-panas dalam hujan renyai..


Sebelum kembali ke bilik hotel, shopping s edikit barang keperluan utk esok, kedia runcit 24jam di bawah hotel..terserempak pula dgn my friend Dr Donny, pun join trip kami tapi dia dari KL :)

Can u guess where i was going? hehehe


No comments:

Post a Comment