Tuesday 10 September 2019

LSD lagi

Ulang suara...Apakah maksud LSD dalam dunia larian? LSD stands for Long Slow Distance running :). Untuk membuat LSD, biasanya degupan jantung di kadar easy atau aerobic sahaja dan tidak perlu hingga ke max HR. Atau lebih mudah kita kata, berlari pada talking pace ( berlari perlahan tapi masih boleh berbual-bual tanpa rasa mengah).Kalau tak ada kawan, sambil bernyanyi pun boleh hahahaha..

Saya memang dah ada niat nak LSD semalam sementelahan hari cuti umum 9.9 kan... mulanya plan nak start berlari 6.30 pagi utk kurangkan terdedah ke panas terik, tapi akhirnya jam 7.30 pagi baru mula lari... 

Baru km3 masa ni...tabahkan hati
Pada km 7, saya singgah kedai kejap beli 100 plus. Kemudian di km9 terserempak seorang runner lagi... saya tegur , rupanya beliau sama-sama juga tengah LSD untuk training SCKLM..so we ran together! Next water station kami di KM12 ( petronas - beli jelly kelapa dan minum air), kemudian di KM16 kami berpisah sebab kawan baru saya,sis Ogy tadi nak terus sambung lari balik rumah hihi...so saya pun pusing-pusing lah keliling tasik di Bandar Tenggara nak genapkan 21km...fuh..2 kilometer terakhir tu memang hazab sikit sebab masa tu dah dekat 10.30 pagi..matahari dan mula tegak atas kepala...saya jalan..lari..jalan..lari.. alhamdulillah...berjaya juga LSD semalam. Kalau tak jumpa geng lari, mau awal2 di KM 12 saya dah stop agaknya..rezeki nak jumpa kawan baru, berborak sambil berlari, kebetulan pula sama-sama join SCKLM..all the best to us!

New friend!
Alhamdulillah...tercapai jua..30km next week? hahaha tak berani nak janji!!!

No comments:

Post a Comment