Wednesday 8 November 2017

Melompat lebih tinggi

Bila tiada apa nak ditulis... terngiang ngiang pula lagu Sheila On 7, Melompat Lebih Tinggi. Dalam kereta dalam perjalanan menghantar anak ke sekolah, saya tak suka dengar radio melainkan untuk dengar berita. Too many stupid jokes, too many harsh words..too many Kpop songs, lagu melayu yang meleweh2 , lagu Inggeris yang melucah bagai. Kadang- kadang saya on Bluetooth surah lazim untuk anak - anak dengari ( untuk saya juga - terutama di kala hati terasa tidak tenang), kadang kala saya buka lagu - lagu lama yang mempunyai lirik yang indah - indah dan sopan. Here it goes..ada sesiapa dengar lagi ke Sheila On 7 ni? :) my favourite running song too! Bila dengar lagu ni boleh lari pace 6 terus hahahahaha...

Throw back..melompat di Papandayan hehehehe


MELOMPAT LEBIH TINGGI

Kita berlari dan teruskan bernyanyi
Kita buka lebar pelukan mentari
Bila ku terjatuh nanti
Kau siap mengangkat aku Lebih tinggi

Seperti pedih yang telah kita bagi
Layaknya luka yang telah terobati
Bila kita jatuh nanti
Kita siap tuk melompat lebih tinggi

Bersama kita bagai hutan dan hujan
Aku ada karma kau telah etrcipta

c/o
Ku petik bintang
untuk kau simpan
cahayanya tenang, berikan kau perlindungan
sebagai pengingat teman
juga sebagai jawapan
segala tentangan

Sebelum waktu memisahkan detikmu, detikku
Sebelum dewasa menuakan memisahkan kita
Degupan jantung kita akan saling seirama
Bila kau rindu aku..

No comments:

Post a Comment