Wednesday 23 August 2017

Putra IOI Charity Run 8km

My first actual running event 2017!!  ^_^

Dah hampir 3/4 tahun 2017 hampir berakhir, barulah terpanggil nak join event ya... masuk pun last minit, ada kawan yang ambilkan borang. Tq Ain!Event ni berlangsung di perkarangan IOI City Mall Kulai. Berkumpul di sana jam 6.30 pagi, lepas briefing dan warm up, peserta dilepaskan berperingkat-peringkat mengikut kategori... saya dapat no 15 woman open! tak pasti lah berapa peserta kategori woman open, tapi menurut husband Ain yang juga urusetia, kesemua nya berjumlah 4500 runners. Ada kategori pelajar sekolah ( bawah 18), woman and man open ( 19-39 thn ) dan senior (40 above).

Saya siap berlari dalam masa 48 minit lebih kurang. Saya lupa off strava, lepas siap lari, jalan ambik sijil..ambik air lenggang2 kangkung berlunjur tepi jalan baru perasan..la lupa tutup..hahaha ..Peserta woman open yang dapat 1st place menghabiskan larian dalam masa 27 minit. Nganga kejap...manakala peserta man open, finish 8km dalam masa 20 minit... ok..my jaw dropped!! haha...dapat info, yang top 3 semuanya ultramarathoner otai..patut laaaaa..

With Ain..a pat to our shoulder! ini adalah event pertama kawan sy join..saya pulak..kalau dikira since last year..yang ke 4 actual run..biasa masuk virtual je. Biasanya saya jog dengan Ain 2kali seminggu di area pejabat selepas waktu pejabat of course!
With my hubby of course..who gonna drive me there?hahahaha manja tak boleh blah!

New and old friends! Dari kiri, Mael, Kapten, Cg Nik, Ropi (all from Gunung Belumut trip),hubby ,me, Cgu Pah & her husband Asmuneer.
Looking forward for next run...Kota Tinggi Trail Run 7km! Nebes!

2 comments:

  1. jalan-jalan sini..satu kepuasan kalau dapat join run ni..aktiviti sihat yang perlu kita galakka lebih ramai orang join

    ReplyDelete