Saturday 29 April 2017

Aiskrim gula apong

Yes, finally saya jumpa juga aiskrim ni! 3kali datang Srawak, kali ke4 membuahkan hasil hahahaha...poyo je kan..sebab ada member suruh rasa, so kita cari...

Sama je mcm aiskrim sundae tapi beza sedikit sebab ada tambah gula apong. Verdict?Manesss.... memangs edap tapi tak boleh makan selalu..haha lagipun kami gi beli mangkuk besar, bercinta nak habiskan..kalau cup kecil RM2 je.. semangkuk besar RM5. Kami ke Dp Ice Cream Gula Apong, bersebelahan Kapit Hotel.




Jom baca info aiskrim ni dari Sarawakiana.net , artikel tahun 2015

Berlokasi di Jalan Padungan bersebelahan dengan Kapit Hotel, Masni Datuk Haji Pawadi, 27, dan suaminya, Mohd Supian Lopok, 28, kedua-duanya berasal dari Tabuan, Kuching gigih mengusahakan perniagaan mereka; "DP Ice Cream Gula Apong" disana sejak dua bulan yang lalu.

Biarpun sibuk dengan perniagaannya, ibu kepada lima orang anak ini yang murah dengan senyuman ketika melayani pelanggan yang singgah di kedai mereka, sempat meluangkan masa untuk ditemubual Sarawakiana petang tadi.

"Perniagaan ais krim memang jarang diceburi oleh Bumiputera dan secara kebetulan, ayah saya mempunyai resepi ais krimnya yang tersendiri maka kami memulakan perniagaan menjual ais krim gula apong," kata Masni apabila ditanya mengapa beliau memilih untuk mengusahakan perniagaan ais krim.

Menurut Masni, kedai ais krim gula apong di Padungan merupakan cawangan ketiga dibuka oleh keluarganya dimana kedai pertama terletak di Tabuan sementara ahli keluarganya yang lain juga membuka kedai ais krim di Satok Uptown yang beroperasi hanya di hujung minggu.

Dengan sewaan kedai sebanyak RM1,000 sebulan, Masni berkata, mereka mampu menjual sebanyak lebih 1,000 mangkuk ais krim (25 - 30 gelan bahan) dalam sehari dengan menggunakan dua mesin ais krim khas.
 
Memang ramai, masa sy tgh makan, lepas saya order, ramai orang beratur, tapi saya gi waktu siang(petang). Imej dari Hungrygowhere

Imej dari Hungrygowhere
 

No comments:

Post a Comment