Sunday 5 March 2017

Professor Cendol, Ayer Itam

Alang-alang berdekatan dengan pejabat saya, maka semalam saya dan kawan-kawan pergilah menjenguk kedai makan Professor Cendol yang dikatakan viral. Kenapa viral?

Sebab bila kita makan di situ, kita bayar sekali je, boleh tambah lagi secara percuma. Menarik kan?Semoga tuan kedai dimurahkan rezeki.

Tak silap saya, masa kami pergi semalam, kedai ni baru beroperasi 4 hari cam tu....Masa kami sampai pun orang dah ramai, konsep dia, bayar dahulu, ambil resit, kemudian pergi ke booth makanan yang kita nak(beratur)-konsep layan diri. Menarik! Kami order 4 mangkuk cendol, 2 mangkuk laksa, 1 rojak buah dan 2 rojak pasembur. Lepas makan semua ni pun dah cukup kenyang..itupun saya refill sepinggan pasembur semula untuk makan dengan kawan-kawan yang tak order pasembur....Menu dia boleh tahan dari segi rasa, sedap jugalah tapi cuma ada ..

Cendol (RM2)
Nasi goreng( RM4)
Rojak Buah (RM3)
Rojak pasembur (RM4)
Laksa( RM4)

Yang jadi nilai tambah di sini, " tambah percuma,layan sampai kenyang". Rupanya kedai ni adalah cawangan ke14 yang dibuka di seluruh negara. Kalau baca di blog-blog, kedai pertama mereka dibuka di Perak. Kalau orang yang selera besar, mungkin larat kot tambah 2-3 kali... kena la ambil sendiri(self service) pi beratur ambil refill :).

Note: opea air concept, jadi jangan harap ada aircond mcm kafe Secret Recipe pulak ye... apa pun, time spent with friends are definitely time well spent!

Gambar cawangan di Ipoh .Kredit: Denai.my
Gambar di bawah diambil dari FB Professor Cendol .




7 comments:

  1. wah, macam menarik jer ni..

    ReplyDelete
  2. menarik kan konsep dia..saat ekonomi gawat ni...bayar sekali..boleh tambah percuma.. tapi kalau sy lah..mmg makan sekali je kenyang terus hahahah...tak tambah dah..lagipun malas beratur kalau barisan panjang hahaha

    ReplyDelete
  3. tudiaaa..makan sampai kenyang..tak kenyang tak bleh balik..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu dia tak buat kat aircond place kot.kang lagi lama orang lepak hahahaha

      Delete
  4. Untunglah siapa yang kuat makan boleh tambah-tambah free.
    Semua rezeki tuan kedai melimpah-ruah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya..tapi menu dia simple je rojak, laksa, pasembur n nasi goreng...kalau jenis perut takleh masuk banyak..mkn sekali cukup hahahaha..cendol tu menarik untuk refill :)

      Delete

  5. Nice article! But if you're looking tickets with a very affordable price and nice service i got you!

    TIKET MURAH > bersamawisata.com < Thank me later ;)

    ReplyDelete