Monday 31 March 2014

Jurugambar Perkahwinan Wanita

Ok..off topic jap dari travel hehehe...back to my favourite topic...Fotografi.

Ini adalah entry iklan tidak berbayar hehehe...

Kebanyakan jurumbar perkahwinan dimonopoli oleh lelaki.Boleh dikatakan 90% (kot la..ikut apa yang aku nampak). Tapi sekarang ni, dah ramai jurugambar wanita rasanya..especially di area pusat bandar-bandar macam KL, Johor Bahru, Melaka etc.Jadi bakal pengantin dah main banyak pilihan..especially bagi mereka yang nak bergambar posing2 tapi nak mengekalkan menjaga aurat. Disebabkan hari perkahwinan adalah satu hari yang memorable , oleh itu sangat penting utk merancang awal dari segi pengurusan majlis dan yang kedua penting, jurugambar(ramai pengantin yang letak jurugambar sebagai perkara terakhir, budget dah  tinggal sipi2, baru cari photographer..sedangkan photographer yang bagus, harganya juga bagus ...^_^).Aku sarankan paling lewat nak cari photographer pun, 1-2 bulan sebelum majlis.Bukan 1-2minggu sebelum majlis!(kalau nasib sabut timbul, maybe dapat...tapi 90% maybe tak dapat photographer yang diidamkan!)

So...aku nak list down di bawah a few lady photographers yang aku kenal atau aku search via internet, untuk panduan.Some of them juga (termasuk aku hiiiiiiii...) bukan sahaja mengambil job wedding photography, malahan boleh juga dihire untuk family potrait photography.




Ashikin Abdullah 

Allahyarham Nadia Zahari 

Anna Rina ( international photographer... sila expect harga ribu riban ye heheheh)

Uda Arifin

Adriana from FinkyArt


Maiza Catlina (aku ler tuh hahahahaha...)..ok sample gambar lebih sikit hhahahhahaha...gila kuasa...
via www.kedaigambarkami.com atau KedaiGambarKami.





Sila...sila.... ^_^ dan silakan komen beserta link jika anda ingin masukkan link jurugambar perkahwinan wanita yang lain :)

3 comments:

  1. hehe.. gmbr tuan tanah kena lebih. kalau nk buat list photogh lelaki bole masukkan Ajip Photofolio yer hehe (nak jugak iklan tak berbayar) ;)

    ReplyDelete
  2. hi cat...nak lebih selamat 5-6bulan sebelum majlis mesti dah ada photog...1-2 minggu tu dah suntuk sangat.kalau tak de,mau guna camera digital biasa je kaedahnya cat...

    ReplyDelete
  3. masukkan jurugambar ni www.facebook.com/julfyJR :D

    ReplyDelete