Saturday 25 January 2014

Travelog USA...15.08.2012 hingga 16.08.2012: Kroeger's Milk Plant,Green Meadows Farm, Detroit & Iftar at Prof Karim's House

Amaran:entry ni super duper panjang.....^_^

Day 4( 15/08/2012


Classes, lawatan dan jalan2. ...mula - mula ke Kilang Susu Kroeger( Kroeger's Milk Plant),Green Meadow Farm, Livonia, Michigan & akhir sekali dibawa ke Detroit aka motor city.


Duh...patutlah Dr Nanda bawa kami gi tengok2 kereta kat bangunan GM(General Motors).Bila balik baru aku teringat, Detroit kan motor city hahahaha....berangan n tido lagi time jalan...teringat anak2 n encik hubby...hari2 skype..huhu ... 

 Masa lawatan nak habis(jam 7 malam gitu)...Dr Nanda our lecturer ajak kitorg makan kat Subway di bangunan GM tu...I say..aku dah was2 dah...lagipun tgh puasa...Clara makan kat sana sebab dia nonmuslim kan and Farah beli tapau..Farah ckp "aku yakin sebab aku ambil yang inti sayur je.."..aku pulak was2, so aku tak beli apa2..tunggu balik bilik...tapi sebenarnya, lepas tu aku buka puasa dalam kereta dalam perjalanan balik dengan cookies & air...maghrib jam 8.30 petang masa ni..summer kan..siang lagi panjang dari malam...

Sebelum sampai ke Kroeger Milk's tu, kami melintasi pekan Elsie...sunyi je pekan ni tau...very pretty and calm town...dalam 2 jam baru sampai ke Kroeger(dari apartment).Aku jetlag gila, tido mati dalam kereta...sampai aku rasa lecturer tu macam bengang tgk aku tido -bgn-tido -hahahaha..teruk woi jetlag...malam aku berjaga, siang aku asyik tertido dalam kelas!

 



Gambar-gambar dalam plant adalah sulit...masa masuk, barang2 kita mcm beg, handphone & kamera tak boleh bawa masuk..sebab menjaga kerahsiaan syarikat,so ambil kat luar jelah..

with My Sarawakian friend( Mrs. Clara) and Sabahan Friend( Mrs. Farah)

My friend from Moldova( sebelah Russia), Mrs. Alena Apostol ..dah anak dua dah..Alena apesai ko tinggi sangat..huhuhu











Comel kan anak lembu ni?

 

Ini gambar-gambar di Detroit...














Day 5 ( classes dinner at Dr Karim's ) - 16 Ogos 2012
Siang: classes....kat Diagnostic Center aka DCPAH(Pusat Kajian Penyakit Haiwan) , MSU....

Malam..buka puasa kat rumah lecturer....Seperti dilihat..makan, makan and makan...(waktu malam je yeh...kan ke bulan puasa tu..hehehe)




 
















No comments:

Post a Comment