Saturday 25 January 2014

Jalan-jalan I-city , Shah Alam :Part 1 (INTEKMA RESORT)

Idea nak gi I-city ni aku terdetik spontan..sebab nak memenuhi impian E-ein nak tengok salji..(masa g Beijing baru - baru ni, salji belum turun..silap aku jugak tak survey betul-betul bila agak2 salji nak turun huhuhu)...

So we went to Shah Alam on 13th Dec..bermalam di Intekma Resort. Puas jugak aku google nak tgk apa pilihan hotel yang ada...since kami agak ramai iaitu 7 orang ( aku, hubby, mak mertua, adik ipar 2 orang, E-ein dan Aisy ) dan bukan selalu jalan-jalan beramai2....so aku survey apartment INTEKMA, dengan harga yang aku dapat pada masa tu adalah RM280.00.Menurut staf INTEKMA< ni harga pas diskaun, if not, the usual price is RM320.00.Aku book apartment 2 bilik.Takut2 juga nak book sebab baca banyak review tak best pasal INTEKMA.

So...hari yang dinantikan tiba....jom view our apartment....

View depan apartment tingkat 4 kami , betul-betul depan lif.Nampak  usang..cuak gak, camne eh rupa kat dalam ni
Ruang tamu yang sangat luas..tapi sangat 70s..hehehe...

Not bad...selesa jugak lah




Ada dapur tapi tak boleh memasak lah...



Ini budak explore everything! Asal ada pintu je dia bukak tutup! huhu...
Oh ini bukan paranormal activity..ini Aisy melarikan diri bila aku nak ambik gambar






Kawasan luaran agak kemas dan landskapnya cantik...cuma ada feel 70an sikit lah hehehe

Diorg geram tengok kalui, ikan bandaraya dan ikan kap sebesar peha laki aku hahahaha...

Part yang budak2 dan mak pak budak suka...mandi kolam!!


My sister in law..



Lapar lepas berendam.. Aisy jenis tak suka mandi lama2...agak2 dah sejuk, dia yang cakap.."dah..dah"...sambil geleng2 ..hehehe



 Komen : dari 5 bintang...aku bagi 3 bintang lah...kat resort ni...lagipun gomen punya..dari segi keluasan, memang betul - betul ho liao...kalau hotel lain harga rm280 baru dapat bilik deluxe yang muat 4 orang kot...

Bab sarapan, memang terbaik..banyak choice makanan..dessert dan pattiseries yang sedap2..paling aku suka puding roti kastad , cinnamon rolls dan butter cake.Nasi lemak, nasi goreng dia well to do dan ada rasa...

Cuma rasanya kalau boleh pihak pengurusan hias lah apartment tu cun - cun..tapi kalau cun sangat nanti dpt taraf 5 bintang, jadi mahal pulak nanti hehehe...tak cun sangat pun takpe..maybe boleh repair sikit kabinet dapur yang senget2 tu..dan cat baru..tmbh wall paper...kikikiki cadangan aku lah...ok to be continued....


No comments:

Post a Comment